WVS
Volg ons
  • Home
  • + Leren en werken
  • + Leren en werken

    Leerwerktraject

    Beschut werken

  • + Zaken doen met
  • + Zaken doen met

    Groenvoorziening

    Zakelijke post

    Schoonmaak

    Value Added Services

    Personele oplossingen

    Sociaal ondernemen

    Arbeidsontwikkeling inkopen

    ... en meer!

  • + Gemeenten
  • + Gemeenten

    Arbeidsontwikkeling

    Samenwerken

    Publicaties

  • Werken bij
  • Wat speelt er?
  • Contact

Business Post: al meer dan 11 jaar een begrip op straat

door Communicatie WVS / dinsdag 12 september 2017 / Geplaatst in categorie Blog

De postbezorgers van Business Post zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het bedrijf dat onderdeel is van WVS-groep bestond in april al 11 jaar. Agmaja M.J. Kolman is accountmanager bij Business Post, ze is trots op de groei die het bedrijf heeft doorgemaakt.

“Toen de liberalisering van de postmarkt op gang werd gebracht, hebben diverse sociale werkvoorzieningen in Nederland de koppen bij elkaar gestoken. Men vroeg zich af: ‘Zou post bezorgen geen mooi werk zijn voor onze doelgroep?’ Dus toen is WVS ermee gestart. In het begin mochten we alleen brieven van boven de 50 gram bezorgen. Later, toen de liberalisering compleet was, mochten we alle post bezorgen. We zijn begonnen met een paar gemeentes. ”

Was het niet heel moeilijk om je in die markt te wringen?

Het was een kwestie van naamsbekendheid opbouwen, laten zien wie we zijn en wat we kunnen. Het maatschappelijk betrokken ondernemerschap erbij betrekken, de korte lijnen benadrukken en uiteraard ook de lage tarieven.

Hoe komt een bedrijf terecht bij Business Post?

“Om nieuwe bedrijven als klanten aan te trekken, versturen wij bijvoorbeeld zelf mailings. Onder het mom van ‘alvast kennismaken’ hebben we laatst een mailing verstuurd met een grote uitsnede van mijn hoofd erop. Dat vond ik wel even heftig, maar het idee erachter was heel erg leuk: hierna geen koude acquisitie meer!”
“Je moet beseffen dat post vaak niet de eerste prioriteit heeft bij bedrijven. PostNL zit er natuurlijk bij iedereen ingebakken, zij bestaan al meer dan 100 jaar. Er zijn de laatste 10 jaar veel meer postbedrijven bijgekomen Je moet bedrijven echt overtuigen: mijn ervaring is dat 95% klant wordt, wanneer ik bij ze aan tafel heb gezeten. Klanten binnen halen, overtuigen van onze goede diensten is een uitdaging, en de klantrelaties onderhouden vind ik echt heel erg leuk. Ik krijg daar ook veel energie van! Toen ik een kleindochter kreeg, ontving ik kaarten van klanten. Dat zegt genoeg over de relatie die je hebt met een klant natuurlijk.”

Waarom zou een bedrijf Business Post moeten inschakelen in plaats van PostNL?

“Daar zijn diverse redenen voor te bedenken, ten eerste: we zijn goedkoop. Daarbij; wanneer men postbezorging aan ons uitbesteedt, draagt men bij aan een stukje maatschappelijk betrokken ondernemerschap. Wij werken uitsluitend met mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Tenslotte hebben wij hele korte lijnen; dat vinden klanten fijn. Wij kunnen heel snel reageren op vragen en eventuele klachten, klanten worden niet oneindig vaak doorverbonden. We kunnen het hele scala aangaande postwerkzaamheden (samenvoegen, printen, sealen, inpakken, adresetiketten printen e.d. aanbieden. Tevens kunnen we interne postrondes rijden, wat we al voor diverse bedrijven doen“

Wat voor mensen werken er precies bij Business Post?

“Bij ons werken er alleen mensen met een SW indicatie. Er zitten bij ons nog geen mensen in leerwerktrajecten: de instroom vanuit de werkpleinen moet echt nog van de grond komen. Leerwerktrajecten zouden bij ons natuurlijk ook opgezet kunnen worden, zeker met werkzaamheden als post sorteren. Onze postbezorgers krijgen sowieso een opleiding, we werken met een buddy-systeem waarbij nieuwe werknemers samen met ervaren postbezorgers de wijk in gaan.”
“Fysiek is het werk best pittig; ze gaan door weer en wind en je hoort ze nooit ‘miepen’. Ze laten zich zelfs niet afschrikken door glibberpartijen met ijzel op straat. Ik heb daar veel respect voor. Wij zorgen voor ze, met een erwtensoepje in de winter of veel extra water met bloedhitte in de zomer. Dat zijn kleine dingen, maar die worden enorm gewaardeerd.”

Werkt Business Post ook samen met andere postbedrijven?

“Bedrijven als PostNL zijn als het ware concullega’s van ons, we hebben er heel goed contact mee. Wij werken heel veel samen met andere postbedrijven, omdat je zo steeds meer landelijke dekking krijgt. ’s nachts rijden alle koeriers heen en weer, zodat de landelijke post word uitgewisseld.”

“Klanten die grote mailingen de deur uit doen, vragen wij om een digitaal adressenbestand. Via ons coderingssysteem wordt er een wijkcodering toegevoegd aan dit bestand, zodat wij direct kunnen zien of wij het zelf of een andere Business Post vestiging het gelabeld kan bezorgen en wat er naar PostNL gaat. Dus wij kunnen bedrijven ook direct een hele precieze offerte presenteren, ze weten meteen wat het kost.”

Tags: Businesspost, postbezorging, Zakelijke post

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Recente berichten

  • Een nieuw dagelijks bestuur

  • Jaarverslag 2021: Pionieren

  • Gezamenlijk groeien in groen

  • Eerste kwartaal 2022 in één oogopslag

  • Manuel lost elk rioolprobleem in het Zuiden op

+ Iedereen ontwikkelt mee
Jij ook?
Neem contact met ons op!

Hoofdkantoor

Bosstraat 81
4704 RL  Roosendaal

Tel.: 0165 - 59 65 00
E-mail: info@wvs.nl
Website: www.wvs.nl

Over WVS

  • Ons verhaal
  • Organisatie
  • Vestigingen
  • Contact

Feedback

Laat ons weten wat je van onze website vindt!

Geef je mening

© 2022 WVS, alle rechten voorbehouden
Disclaimer | Privacy statement | Cookiebeleid | Klachten- en geschillenregeling

Ontwerp en realisatie: Brandpunt Media

TOP
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}