WVS jaarverslag 2017

Ontwikkeling in beeld

Maak hieronder je keuze:

Welkom bij het jaarverslag 2017

Ontwikkeling. We gebruiken de term bij WVS elke dag. Dat is natuurlijk niet gek; als nieuwbakken leerwerkbedrijf staat het vooruitbrengen van mensen centraal. Je ziet het ook terug in onze missie. En het staat tegenwoordig prominent op onze vernieuwde website:

"We ontwikkelen vaardigheden en competenties om mensen kansen te bieden."

Het klinkt goed, maar wat houdt het nu in de praktijk in? Waar denk je aan bij het vooruitbrengen van mensen? Wat draagt bij aan de ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt? Welke omstandigheden zijn er voor nodig om vooruit te gaan?
Dat kunnen we natuurlijk mooi theoretisch vertellen. Maar het laten zien is volgens ons nog beter.
In enkele korte video’s laten we in dit jaarverslag de leidinggevenden en medewerkers zelf aan het woord over hoe zij vooruitgegaan zijn in 2017. Zo halen we de term weg uit de theorie en brengen we de praktijk in beeld. Uiteraard zijn de gebruikelijke tabellen en cijfers voor de liefhebber ook van de partij.

Ook WVS ontwikkelt zich nog volop. Het zal je vast niet ontgaan dat we bezig zijn met een omvorming tot leerwerkbedrijf. Mensen arbeidsfit maken staat voorop. We zijn er zeker nog niet, maar we boeken al mooie resultaten: via leerwerktrajecten ontwikkelen steeds meer mensen zich door en stromen vervolgens uit. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: de medewerkers uit het leerwerktraject groen, die geïnterviewd zouden worden, waren vlak voor de opnames aan de slag gegaan bij een reguliere werkgever. Deze mannen komen dus niet in beeld voor het jaarverslag, maar gelukkig wel bij hun nieuwe werkgever.

Veel lees- en kijkplezier!

Bekijk hier de video's

+ Directie en bestuur