Vorig jaar zetten we als ontwikkelbedrijf flinke stappen in de ontwikkeling ván ons bedrijf. Want hoe start je als grote organisatie met het investeren in duurzame inzetbaarheid? Of hoe smelt je allerlei vitale ICT-systemen voor verschillende bedrijfsonderdelen samen tot één nieuw efficiënt futureproof geheel? Fikse klussen waarbij we soms konden vertrekken vanuit het vertrouwde, maar veel vaker nieuw terrein moesten ontginnen. We kozen daarom voor dit jaarverslag een passend thema: Pionieren!

In dit online jaarverslag nemen we je graag mee langs de uitdagingen waar we voor stonden op het gebied van ontwikkeling, samenwerking, ICT en duurzame inzetbaarheid. Vier collega’s vertellen je hoe zij samen met hun team hebben gepionierd. Hoe ingewikkeld en spannend het soms was om als organisatie én als mens grote nieuwe stappen te zetten. Maar ook welke meerwaarde het uiteindelijk vaak oplevert voor onze medewerkers, de sector én ons bedrijf.

Verder vindt de liefhebber hier natuurlijk ook weer de sociale en financiële resultaten van 2021. Want sommige dingen laten we wél gewoon lekker comfortabel vertrouwd.

Bekijk en lees de interviews!

Samenwerken

Jos Koopman vertelt:

“Vorig jaar hebben we het MVO-werkgeversnetwerk MetWerk opgericht en onze samenwerking met Werkplein Hart van West-Brabant en ISD Brabantse Wal verstevigd door middel van gezamenlijke proeftuinen.”

Duurzame inzetbaarheid

Ingrid van Meel vertelt:

“In 2021 zijn we bij WVS heel bewust gestart met het verbeteren van duurzame inzetbaarheid. We willen collega’s meer stimuleren en faciliteren om gezond, vitaal en gemotiveerd aan de slag te blijven.”

Ontwikkeling

Angela Mous vertelt:

“We besloten in 2021 dat WVS werk en ontwikkeling als twee aparte focusgebieden gaat aanbieden. Ook zijn we de samenwerking met ketenpartners gaan intensiveren en creëerden we een nieuwe ontwikkelmethodiek.”

Digitalisering

Wilma Faijaars vertelt:

“Vorig jaar realiseerde we een moderne digitale infrastructuur en digitale werkplekken. Een complexe operatie, maar WVS is nu op ICT-gebied weer helemaal up-to-date.”