Erik van Boven:

Dubbel feest

op de werkvloer

Het leven lacht Erik van Boven (47) in meerdere opzichten toe.  Zijn dienstverband bij de WVS-groep beslaat bijna dertig jaar, waar hij in zijn meest recente functie actief is als pakketchauffeur. Ook heeft hij tijdens het werk zijn vriendin leren kennen.  Kortom; voor Erik is er genoeg om te vieren.

Het naderende jubileum laat Erik niet zweven. Integendeel; Erik is van plan zijn behulpzame zelf te blijven. “Ik zit bovendien al zolang bij dit bedrijf, dan wordt het vanzelf makkelijker om collega’s advies te geven.” Voordat Erik bij zijn huidige functie belandde heeft hij een lange weg moeten bewandelen. Hij ontfermde zich de eerste zeven jaar over Volvo kabels die hij plaatste op montageborden; een uiterst secuur werkje.

In die periode ontmoette hij collega Jeanine, waar hij ook al snel werk van begon te maken. Erik begint te glunderen als Jeanine ter sprake komt. “We hebben nu twintig jaar een relatie. Zo zie je dat je op de gekste plekken nog allerlei leuke mensen kan ontmoeten.” De vonk sloeg over en de twee zijn verloofd.

In de vijftien jaar na zijn kabelwerk behelsde Erik zich voornamelijk met het repareren van zonnehemels. “Bij deze apparaten, die van het merk Hapro waren, moesten vaak de lampen vervangen worden,” licht Erik toe. “Inmiddels ben ik nu al een aantal jaar in dienst bij Post.nl als chauffeur, waar ik de zogenoemde ABC wijken voor mijn rekening neem. Het is een beroep met stricte regels, maar de WVS geeft me genoeg vrijheid om binnen dat kader zelfstandig te opereren.”

"Zo zie je dat je op de gekste plekken nog allerlei leuke mensen kunt ontmoeten."

Opvoerploeg

Erik is daarnaast regelmatig actief bij de opvoerploeg, waarvoor hij in Breda allerlei pakketten op de lopende band legt. “Voor die functie is het voor dag en dauw opstaan. Zo rond een uur of half zes gaan we aan de slag. Het grote voordeel is wel dat je vroeg in de middag thuis bent, haha.” En dan is het voor Erik aftellen tot zijn collega en levenspartner van de WVS thuiskomt.

Terug naar Persoonlijke verhalen

+ IEDEREEN ONTWIKKELT MEE