Met de komst van de Participatiewet in 2015 werd het de taak van gemeenten om mensen met een (arbeids)beperking te helpen naar regulier werk. Dat is een kansrijke, maar zeker geen gemakkelijke opgave. Om gemeenten hierbij te kunnen ondersteunen, biedt WVS tal van diensten en instrumenten aan vanuit de afdeling Arbeidsontwikkeling.

Maak kennis met arbeidsontwikkeling

WVS is als leerwerkbedrijf al jaren zeer actief in West-Brabant. Wij begeleiden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een reguliere baan. Hierbij maken we gebruik van verschillende diensten en tools, gericht op werkenden, werkzoekenden, gemeenten én bedrijven. Een van de tools die wij aanbieden aan werkgevers en leidinggevenden, is de werkgeverstraining.

Begeleidingskaarten met gedragscategorieën

In deze training helpen wij werkgevers bij het herkennen van, het omgaan met én het begeleiden van mensen met een (arbeids)beperking. We maken daarbij gebruik van begeleidingskaarten. Deze kaarten beschrijven de kenmerken van het soort gedrag en de begeleiding die daarbij past. Er zijn zeven verschillende gedragscategorieën te onderscheiden:

  • Faalangstig gedrag
  • Teruggetrokken gedrag
  • Verstandelijk beperkt gedrag
  • Slecht geconcentreerd gedrag
  • Impulsief gedrag
  • Vasthoudend gedrag
  • Niet-sociaal gedrag

Handvatten voor begeleiding en aansturing

In één uur tijd reiken we de deelnemers van de training handvatten aan voor het begeleiden en aansturen van medewerkers met een (arbeids)beperking. Hiermee wordt aan een belangrijke voorwaarde voldaan om duurzame plaatsingen bij reguliere werkgevers te kunnen realiseren. De werkgeverstraining is bestemd voor werkgevers(verenigingen) die werken met of die open staan voor werken met personen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We bieden de training gratis aan aan werkgevers in de arbeidsmarktregio West-Brabant!

Meer weten?

Heb je interesse in de werkgeverstraining van WVS? Of in een van onze andere diensten? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden. We staan je graag (telefonisch) te woord, maar je bent ook van harte welkom voor een kennismakingsgesprek.

TOP