WVS
Volg ons
  • Home
  • + Leren en werken
  • + Leren en werken

    Leerwerktraject

    Beschut werken

  • + Zaken doen met
  • + Zaken doen met

    Groenvoorziening

    Zakelijke post

    Schoonmaak

    Value Added Services

    Personele oplossingen

    Sociaal ondernemen

    Arbeidsontwikkeling inkopen

    ... en meer!

  • + Gemeenten
  • + Gemeenten

    Arbeidsontwikkeling

    Samenwerken

    Publicaties

  • Werken bij
  • Wat speelt er?
  • Contact

Collega Sjaak praat met leerlingen over leven met een visuele beperking

door Communicatie WVS / maandag 18 juni 2018 / Geplaatst in categorie Nieuws
Collega Sjaak vertelt leerlingen over leven met een visuele handicap

Onze collega Sjaak Snepvangers, werkzaam op de afdeling Marketing & Communicatie, ging op 14 juni terug naar de schoolbanken. Niet om zelf iets te leren, maar om leerlingen van groep 4 en 5 van basisschool De Overkant in Etten-Leur te vertellen over zijn visuele beperking.

Zo vertelde hij hoe hij de afgelopen veertig jaar visueel verslechterde en wat de impact daarvan was. Daarna kregen de leerlingen een snelcursus braille. Uiteraard was er ook ruimte voor wat luchtigheid met een vragenvuurtje. En daar maakten de leerlingen gretig gebruik van. “De jonge dames en heren hadden de vragen die ze aan mij wilden stellen goed voorbereid. Ze vroegen me nog net niet het hemd van het lijf!” lacht Sjaak. “Hoe ik oversteek, of ik auto rijd, hoe ik weet welke kleren in aanheb, welke hulpmiddelen ik gebruik, hoe ik boodschappen doe… Kortom, ik moest flink aan de bak. Maar het was erg leuk!” En dat vonden de leerlingen ook, Sjaak kreeg dan ook een daverend applaus toen hij het klaslokaal verliet.

 

Tags: 2018, back to school, terug naar de schoolbanken, visuele beperking, visuele handicap

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Recente berichten

  • Eerste mbo-praktijkverklaring uitgereikt via Jobcoachingtraject

  • De blog van Jos

    Minder beren, meer beweging

  • De blog van Jos

    Een jaar om je tanden in te zetten

  • Samenwerken aan begraafplaatsen

  • Derde kwartaal 2022 in één oogopslag

+ Iedereen ontwikkelt mee
Jij ook?
Neem contact met ons op!

Hoofdkantoor

Bosstraat 81
4704 RL  Roosendaal

Tel.: 088 031 2000
E-mail: info@wvs.nl
Website: www.wvs.nl

Over WVS

  • Ons verhaal
  • Organisatie
  • Vestigingen
  • Contact

Feedback

Laat ons weten wat je van onze website vindt!

Geef je mening

© 2022 WVS, alle rechten voorbehouden
Disclaimer | Privacy statement | Cookiebeleid | Klachten- en geschillenregeling

Ontwerp en realisatie: Brandpunt Media

TOP
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}