WVS
Volg ons
  • Home
  • + Leren en werken
  • + Leren en werken

    Leerwerktraject

    Beschut werken

  • + Zaken doen met
  • + Zaken doen met

    Groenvoorziening

    Zakelijke post

    Schoonmaak

    Value Added Services

    Personele oplossingen

    Sociaal ondernemen

    Arbeidsontwikkeling inkopen

    ... en meer!

  • + Gemeenten
  • + Gemeenten

    Arbeidsontwikkeling

    Samenwerken

    Publicaties

  • Werken bij
  • Wat speelt er?
  • Contact

Hicham ontwikkelt zijn pakketpower bij opvoerploeg

door Communicatie WVS / donderdag 28 oktober 2021 / Geplaatst in categorie Blog

Hicham El Yousfi (29) ruilde afgelopen winter na tien jaar de bladblazers en heggenscharen bij onze afdeling groenvoorziening in voor zijn nieuwe job bij de WVS-pakketopvoerploeg. Sindsdien rijdt hij elke ochtend fluitend met zijn collega’s vanuit Roosendaal naar het sorteercentrum van PostNL in Breda. “Ik vond zelf dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging, schreef een brief en kon binnen WVS doorgroeien”, vertelt hij trots.

Het zou zomaar kunnen dat wanneer je in Zuidwest-Nederland woont en je wel eens iets online bestelt dat onze Hicham voor jou aan het werk is geweest. In het PostNL sorteercentrum waar hij werkt, komen namelijk zo’n 35.000 pakketten per dag voorbij die allemaal moeten worden voorbereid voor verzending. Je kunt het vergelijken met een enorm magazijn van de Kerstman, zoals je dat wel eens in Amerikaanse kerstfilms ziet. Maar dan nóg groter en moderner. Stuk voor stuk gaan al die pakketten vanuit volgeladen vrachtwagens zorgvuldig door de handen van Hicham en zijn collega’s om in het juiste bestelbusje te belanden en uiteindelijk bij jou afgeleverd te worden. “Gaaf toch? Ik voel me echt verantwoordelijk voor alle pakketten die ik vast heb,” zegt Hicham serieus.

Uitdaging en verantwoordelijkheid
En om al die pakketten op tijd te kunnen leveren, start het opvoerploegteam al voor dag en dauw. Elke ochtend pikken zijn collega’s Hicham om 5.15u op om naar Breda te reizen. “Toen ik bij groenvoorziening werkte, begonnen we ook vroeg dus ik ben wel wat gewend. Maar nu ben ik elke middag lekker op tijd klaar en heb ik veel extra vrije tijd. En de tijd samen in de bus met elkaar is super gezellig. We maken zoveel flauwe grappen!” De Oudenboschenaar voelt zich als een vis in het water bij het WVS-team van PostNL. Niet alleen vanwege de werktijden, maar vooral omdat hij zich uitgedaagd voelt en veel verantwoordelijkheid krijgt. “Ik wist toen ik begon natuurlijk niks over pakketpost. In korte tijd heb ik zoveel geleerd. Zelfs het schrijven van een sollicitatiebrief en het voeren van een sollicitatiegesprek was nieuw voor mij. Best spannend, maar het ging heel goed,” vult hij verlegen aan.

Energie verdelen
Leidinggevende Chris van Klinken is ook trots op zijn nieuwe collega: “We wisten al wel dat Hicham niet bang was om de handen uit de mouwen te steken, want in het groenvoorzieningsvak is het natuurlijk ook flink aanpoten. Maar dat hij de nieuwe werkzaamheden zo rap oppikt, is bijzonder.” Al in Hichams eerste week had hij de werkzaamheden van de opvoerband onder de knie en zat hij ver boven het gemiddelde pakketverwerkingstarget. Inmiddels heeft hij zijn werkzaamheden zelfs uitgebreid naar complexere taken zoals de handstraat (handmatig invoeren van pakketten, red.) en het oplossen van storingen. “Hicham houdt het tempo erin en is een perfectionist, maar hij is vooral goed in het verdelen van zijn energie. Van het begin tot het einde van de werkdag is hij een constante factor. We kunnen hem inmiddels bijna overal inzetten, hij ligt goed in het team en is altijd in voor een vrolijk praatje, ” licht Chris tevreden toe.

Mensen blij maken
Hicham straalt als hij zijn leidinggevende hoort vertellen over zijn prestaties. Bescheiden als hij is voegt hij er zelf aan toe: “Maar ik wil heel graag nog meer leren. De ‘rejectlijn’ waar pakketjes die een foutmelding op de opvoerband geven terechtkomen…daar wil ik mee aan de slag. Dat is maatwerk en dan moet je steeds per pakketje bekijken hoe je het op kunt lossen.” Een andere ambitie van onze nieuwe postcollega is pakketbezorger worden. Om ervan te proeven, bestuurt hij sinds kort de personeelsbus en gaat hij op zijn vrije middag af en toe een bezorgroute met collega’s mee: “De vrijheid van het onderweg zijn is mooi. En het is zo leuk om na al dat voorwerk aan te mogen bellen en mensen blij te maken met hun pakketje. Daar doe ik het voor!”

Foto’s: Chris van Klinken

 

 

 

Tags: 2021

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Recente berichten

  • Eerste mbo-praktijkverklaring uitgereikt via Jobcoachingtraject

  • De blog van Jos

    Minder beren, meer beweging

  • De blog van Jos

    Een jaar om je tanden in te zetten

  • Samenwerken aan begraafplaatsen

  • Derde kwartaal 2022 in één oogopslag

+ Iedereen ontwikkelt mee
Jij ook?
Neem contact met ons op!

Hoofdkantoor

Bosstraat 81
4704 RL  Roosendaal

Tel.: 088 031 2000
E-mail: info@wvs.nl
Website: www.wvs.nl

Over WVS

  • Ons verhaal
  • Organisatie
  • Vestigingen
  • Contact

Feedback

Laat ons weten wat je van onze website vindt!

Geef je mening

© 2022 WVS, alle rechten voorbehouden
Disclaimer | Privacy statement | Cookiebeleid | Klachten- en geschillenregeling

Ontwerp en realisatie: Brandpunt Media

TOP
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}