WVS
Volg ons
  • Home
  • + Leren en werken
  • + Leren en werken

    Leerwerktraject

    Beschut werken

  • + Zaken doen met
  • + Zaken doen met

    Groenvoorziening

    Zakelijke post

    Schoonmaak

    Value Added Services

    Personele oplossingen

    Sociaal ondernemen

    Arbeidsontwikkeling inkopen

    ... en meer!

  • + Gemeenten
  • + Gemeenten

    Arbeidsontwikkeling

    Samenwerken

    Publicaties

  • Werken bij
  • Wat speelt er?
  • Contact

De klant optimaal helpen én goed zorgen voor je mensen

door Communicatie WVS / maandag 13 december 2021 / Geplaatst in categorie Blog
De blog van Jos

Als ik eerlijk ben, kijk ik dit keer extra uit naar de rust van de feestdagen. Want 2021 leek zakelijk gezien wel een onstuimige oceaan. Ook wij hebben als organisatie flink gepeddeld en hadden soms even adempauze tijdens laagwater. Maar er waren zeker momenten waarop het onverwacht stevig tegen de boeg klotste. Hoe dan ook zijn we als WVS dankzij vereende krachten prima blijven varen. Zouden we in 2022 eindelijk weer vol gas vooruit kunnen koersen?

Toch heeft niet iedereen dit jaar in een zware storm gezeten. De Bol.coms van deze wereld hebben bijvoorbeeld niet veel te klagen gehad. Sterker nog; zij hebben gigantische groei doorgemaakt. Supermarkten trouwens ook. Hoef je echt geen medelijden mee te hebben. En gelukkig maar, want het is ze van harte gegund. Maar er zijn zeker ook ondernemers die het wel pittig hebben gehad. Ondanks dat gevreesde faillissementen door de coronacrisis vooralsnog grotendeels zijn uitgebleven, zijn er sectoren hard geraakt. Wij merkten het bijvoorbeeld bij logistieke en industriële klanten die hun productie stil hebben moeten leggen of vertragen doordat materiaaltoevoer wereldwijd ineens stagneerde. Hout, aluminium, kunststoffen… het was ineens niet meer te krijgen. Dan besef je weer even hoe vanzelfsprekend wij die voorraadluxe hebben gevonden al die tijd.

Drie slagen in de rondte

Een andere boeggolf ondervonden we bij onze post- en pakketafdeling. Zij hebben zich minstens drie slagen in de rondte gewerkt. En nóg steeds. Internetbestellingen rijzen in heel Nederland al bijna twee jaar de pan uit en er wordt meer gepost dan ooit. Zeker van Black Friday in november tot begin januari is het ongekend druk. Voor onze regio gaat dat om gemiddeld 50.000 pakketten en 20.000 poststukken per dag. En ondanks dat het een financieel voordeel kan hebben, moet je je daarin niet rijk rekenen. Onze teams hebben een enorm hart voor de zaak en doen wat ze kunnen, maar dat is niet eindeloos. Het is zoeken naar hoe je de klant optimaal kunt helpen én goed zorg blijft dragen voor je mensen.

Verdienen voor uitgeven

Ook onze collega’s van WVS Schoonmaak hebben opnieuw zo’n extra druk jaar gekend. Want juist in deze coronatijd willen veel klanten natuurlijk investeren in extra hygiëne op de werkplek. Tegelijkertijd leef je aan de andere kant ook mee met opdrachtgevers in de culturele sector. Theaters en buurthuizen die plots tijdelijk of permanent gesloten moesten worden. Van die prachtige publieke plekken waar een schoonmaker ineens bijna een overbodige luxe leek. Want geen gasten in je etablissement, betekent natuurlijk ook dat je toiletten niet schoongemaakt hoeven te worden. Je moet als ondernemer tenslotte eerst wat verdienen voordat je wat kunt uitgeven.

Zoveel aan de zijlijn

En dan die ongekend natte, maar groeizame zomer die Nederland kende dit jaar. Er viel door onze mannen en vrouwen van groenvoorziening niet tegenop te maaien, schoffelen en snoeien. Je ziet ook hier dat we soms meer willen doen voor klanten, dan dat we er handjes voor hebben. En daar zijn we niet alleen in, want er is momenteel overal personeelstekort. Gelukkig zijn veel opdrachtgevers bereid om mee te denken en hebben we een team dat er zijn schouders zo goed mogelijk onder zet. Toch vraag ik me op dit soort momenten ook altijd weer af hoe het toch kan dat er nog steeds zoveel mensen aan de zijlijn staan, terwijl er zoveel mooi werk beschikbaar is in onze regio. Gelukkig hebben we het afgelopen jaar achter de schermen samen met Werkplein Hart van West-Brabant en ISD Brabantse Wal kunnen werken aan concrete projecten om die instroom en doorstoom van potentiële arbeidskrachten te versterken. Daar gaan we in het nieuwe jaar met elkaar vast de vruchten van plukken. Op naar gezonde gezellige feestdagen en succesvol ‘smooth sailing’ in 2022!

 

 

 

 

 

 

Tags: 2021

1 reactie op “ De klant optimaal helpen én goed zorgen voor je mensen”

  1. wim v haperen says :Beantwoorden
    15 december 2021 at 7:36 pm

    mooie blog

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar overzicht

Recente berichten

  • Welkom WVS Diensten & WVS Academie!

  • Eerste mbo-praktijkverklaring uitgereikt via jobcoachingtraject

  • De blog van Jos

    Minder beren, meer beweging

  • De blog van Jos

    Een jaar om je tanden in te zetten

  • Samenwerken aan begraafplaatsen

+ Iedereen ontwikkelt mee
Jij ook?
Neem contact met ons op!

Hoofdkantoor

Bosstraat 81
4704 RL  Roosendaal

Tel.: 088 031 2000
E-mail: info@wvs.nl
Website: www.wvs.nl

Over WVS

  • Ons verhaal
  • Organisatie
  • Vestigingen
  • Contact

Feedback

Laat ons weten wat je van onze website vindt!

Geef je mening

© 2023 WVS, alle rechten voorbehouden
Disclaimer | Privacy statement | Cookiebeleid | Klachten- en geschillenregeling

Ontwerp en realisatie: Brandpunt Media

TOP
Al gehoord van WVS Diensten en WVS Academie? Dan wil je vast meer weten! Maar nog even geduld graag, want we bouwen momenteel aan een nieuwe website. Houd tot die tijd onze social media en de Wat speelt er-pagina op de huidige site in de gaten.
+
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}